Jak zrobić makaron z ciecierzycy?

Ciecierzyca, odmiennie cieciorka czy groch włoski, ma silne wartości lecznicze. Ciecierzyca, popularna również jako cieciorka czy groch włoski, to roślina strączkowa, jakiej wartości lecznicze od dawna są lubienie w krajach basenu Morza Śródziemnomorskiego oraz Bliskiego Wschodu. W kuchni arabskiej ciecierzycę wykorzystuje się do przygotowania znanych falafeli czy humusu, więc pasty do smarowania pieczywa. W Egipcie nasiona cieciorki stosowane są jako afrodyzjak, bo oddziałują mocno pobudzająco.

Ciecierzyca

Należy do grupy roślin strączkowych oraz określana jest grochem włoskim, jednak niech nie zmyli was nazwa. W smaku niczym go nie naprowadza – jest delikatna i kremowa, nieco słodkawa o orzechowym posmaku. Dobrze znana w krajach Bliskiego Wschodu, Azji, natomiast również w krajach śródziemnomorskich. W Polsce, chociaż jeszcze powszechniej gości na stołach nie jedynie wegetarian oraz wegan, to nadal jest jeszcze mało znana. Cieciorka jest smaczna, zdrowa oraz sycąca i jeszcze łatwiej dostępna chociażby w osiedlowych sklepach. Ciecierzyca ma również dużo błonnika nierozpuszczalnego w wodzie, jaki dba o zdrowie naszych jelit – dzięki niemu jelita mogą czyścić się z trucizn oraz reszt pokarmowych występujących w jelitach. W 100 gramach ciecierzycy można odnaleźć 378 kalorii (kcal).

Makaron z ciecierzycy – jak stosować?

Makaron z ciecierzycy występuje ze rozkruszonej cieciorce (https://www.bee.pl/fabijanscy-makaron-z-ciecierzycy-muszla-bez-glutenu-250g-eko-250-g-bio_p147941.html). Ma wiele białka. Każdy makaron ma multum cukrów, natomiast w tymże wypadku mamy ich trochę mniej. Wartości wzmacniające produktu rekompensują kalorie. Są niezwykle rozmaite typy makaronu z ciecierzycy. Może to być makaron rodzaju spaghetti, makaron świderki i mnóstwo pozostałych możliwości. Tak rzeczywiście twórców ogranicza tylko wyobraźnia. Makaron z ciecierzycy doskonale sprawdza się z sosem pomidorowym. To duet prawie doskonały. Starczy sos pomidorowy, do owego wybrane warzywa, jakie kochamy oraz obiad może być już zakończony.

Makaron z ciecierzycy – kiedy warto?

To całkowicie proste, iż cukry złożone należałoby przyjąć przed wysiłkiem. Bo długo się rozkładają w systemie, zwyczajnie starczają na dłużej, dając ci niezbędną do ćwiczeń siłę. Dzięki ich spożyciu zapobiegniesz przypadkowego zasłabnięcia z powodu hipoglikemii (niezwykle mały poziom cukru we krwi, jaki jest nagle). Niewątpliwie, pokarm bogaty w węglowodany złożone powinieneś spożyć na 2-3 godziny przed ćwiczeniami. Jeśli poprzedzał on dokładnie trening, czułbyś się ociężały. To nierozsądne, ponieważ nie wykorzystałbyś oszczędności sił, jakie ci dał. Dieta sportowca musi być przede wszystkim zbilansowana, więc przed wysiłkiem wymagasz blisko 30-40 g cukrów.

Food obraz autorstwa freepik - www.freepik.com